zondag 10 mei 2009

Krachtpatserij

Op de oude tegels van de vensterbank lag een lelijke plank gemonteerd: weg ermee! Maar de oude tegels zijn geen verbetering... er zijn latjes op gemonteerd en er zitten klodders verf op. Weg ermee! Ik ben enthousiast aan het bikken gegaan, want ik wil ook weleens een stoere klus doen. Oef, ai... dat valt nog niet mee, maar we komen er vast wel...

Even een belletje naar de winkel waar m'n plavuizen vandaan komen. Hmm... nee... dezelfde tegels op de vensterbank is idd niet zo'n goed idee, ze hebben geen mooie zijkant... Ze heeft nog wel grijs natuursteen liggen dat binnenkort gezaagd gaat worden, daar kan nog wel wat voor mij bij. Opgelost!

Maarja, als die vensterbank dan van natuursteen wordt, dan moet de andere vensterbank eigenlijk ook wel... en die hoge ook... en de laatste in de hal dan eigenlijk ook...

2,5 vensterbanken later ben ik niet zo stoer meer. Potverdikke wat is die hamer belachelijk zwaar, ik heb blijkbaar spieren zitten op plaatsen waar ik ze nog nooit gevoeld heb en elke klap doet zeer, grrr... Maar je ben een bikkel of nie, de vensterbanken zijn geschiedenis! Aan het einde van de dag ben ik trots op mezelf en neem ik me voor dit soort klussen de volgende x toch maar uit te besteden.

Onderweg naar huis realiseer ik me... het cement moet er vast en zeker ook nog af.................

De volgende dag ben ik dus niet zo gemotiveerd om richting Veenhuizen te gaan. Ik heb zo'n spierpijn dat ik de muis van m'n pc amper kan bedienen. Een muisarm van tegels bikken? Tis maar goed dat ik een paar dagen vrij ben, zo kan ik niet toucheren...

Bij aankomst in Veenhuizen was mijn vader al druk in de weer, de vroege vogel. En wat zien ik?? Hij heeft al het cement al van de vensterbanken gebikt, de schat! :-) Wat een opluchting!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten