maandag 25 mei 2009

Ikea keuken - deel 1

Mijn moeder en ik zijn een paar weken geleden samen naar de Ikea gegaan om, zoals het in onze familie gebruikelijk is, op geheel onverantwoordelijke wijze de auto propvol te stouwen. De ene keer is het laminaat, dan een wandmeubel, dit keer een hele keuken. 4 onderkasten, 4 bovenkasten, een werkblad, een spoelbak en een kraan voor 570 euro, dat maakt het de moeite waard natuurlijk.
Dacht mijn vader inmiddels een geschikte auto te hebben gekocht, de volgende keer mag het gerust een busje worden. De klep van de kofferbak met een touw en een paar professionele knopen vastgezet, ik met m'n snufferd tegen het raampje geplakt... maar het pastte allemaal wel, hehehe... Karren maar! Op de snelweg kwam de grote schrik: de kofferbak vloog open! Snel de vluchtstrook op... Bij gebrek aan touw (oke, niet helemaal goed voorbereid) had ik de repen stof (die mijn vader blijkbaar ook al eens gebruikt had, de mazzelaar...) gebruikt om de boel vast te knopen. De stof was blijkbaar niet erg sterk... gescheurd. Gelukkig was er voldoende stof over om weer wat kilometers te kunnen maken en zo zijn we toch nog zonder brokken aangekomen.

In de woonkamer, keuken en hal is het nu even wachten op de vloertegels die komende zaterdag gelegd gaan worden. Daarom hebben we ons vandaag op de bijkeuken gestort, waar de Ikea keuken voor mijn zeepziederspraktijken komt te staan.
Mijn vader is een vroege vogel (nouja, ik ook wel, maar dan volgens mijn eigen schema) en tegen de tijd dat ik aankwam had hij de 4 benedenkastjes al in elkaar geschroefd en was hij met de waterleiding aan het prutsen. Er was nl. al wel een koud water leiding in de bijkeuken, maar nog geen warm water leiding. Gelukkig zat (en komt) de echte keuken, incl. leidingen, aan de andere kant van de muur, dat scheelde een lange omleiding.
Nee, ik sta niet te lummelen, ik leg je vakmanschap vast!

Te lang... te kort... pffft...


Zelfs ik kan ikea kasten in elkaar schroeven, Youp!

1 opmerking:

  1. kijk, een apparte keuken voor het zepen. Ons 'atelier' is ook eindelijk klaar dus snap volkomen dat je een extra keuken plaatst :-)

    De laatste loodjes wegen het zwaarst dus zet hem op en dan kun je later de vruchten plukken...

    groetjes Patrick & Anja

    BeantwoordenVerwijderen