maandag 25 mei 2009

Jeuk!!!

Afgelopen zaterdag ben ik aan het inpakken geweest. De 'studeer'kamer is bijna leeg, op de pc en de gebruikelijke rommel op het bureau na. Uiteindelijk is er bijna meer in vuilniszakken gegaan dan in verhuisdozen. Ik zou toch eens wat vaker met de 'bezem' door de kasten moeten gaan... In ieder geval is het fijn dat ik niet met een hoop rommel in m'n nieuwe huis begin, daar is verhuizen altijd wel weer goed voor.

Zondag ben ik met een overvolle auto naar Veenhuizen gegaan. Eén kale slaapkamer laten we even voor wat het is, daar kunnen al dozen neergezet worden en daar komt straks m'n bed te staan terwijl we na de verhuizing nog verder gaan met de bovenverdieping. Omdat ik beneden even niets kon doen, heb ik me op een vreselijke rotklus gestort...

Jawel... steenwol uit het plafond trekken... Met handschoenen aan en stofmasker op, want aaarrghh.... wat is dat een stoffig, jeukerig rotspul zeg...


En dan dit soort stukken... je wilt eigenlijk niet weten wat je daar tegen gaat komen...




Op verschillende plaatsen wespenesten, tot zover gelukkig allemaal verlaten... Verder nog een paar muizeholletjes, eentje met een bijna vergaan dood muisje erin, het skeletje half zichtbaar.



Maar uiteindelijk is het gelukt 3 kamers van steenwol te ontdoen en van deze kant te zien lijken de dakplanken er nog best puik uit te zien. De andere kant gaan we later zien, als er een nieuw dak op komt.



En dan ineens een onverwacht ventilatiegat met een mini-wespenestje. Toch heel wonderlijk hoe de natuur zulke mooie bouwwerkjes kan maken, het ziet er vernuftig uit. Ondertussen word ik natuurlijk gek van de jeuk!! Ik zit helemaal onder het stof en de steenwol, om gek van te worden! Was natuurlijk slim geweest om een handdoek en schone kleren mee te nemen, zodat ik had kunnen douchen voordat ik weg zou gaan... een uur in de auto... Dat vergeet je dus ook maar 1 keer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten