zondag 10 mei 2009

Dan maar minder stoer...

Een zachtboard plafond eruit slopen, dat kan toch niet zo moeilijk zijn? Eerst die omlijsting eraf slopen, gereedschap: keukentrap, breekijzer en de beruchte zware hamer. Ojee, bijna vergeten, die spieren, ik voel ze gelijk weer... En kan iemand me uitleggen waarom die omlijsting met zoveel belachtelijk grote spijkers vast moet zitten?!? Grrrrr... Een maniak heeft het hier vast gemaakt en ik moet als een maniak tekeer gaan om het weer los te krijgen!
Na de omlijsting zijn de zachtboard platen aan de beurt. Jemig... probeer hier maar eens een begin aan te krijgen... Ze zitten met duizenden krammetjes vast en elke keer valt er maar een klein stukje los te peuteren... Woeaaa! :(

GENOEG!

Een cola en een sigaretje op het terras in het zonnetje... Drukspuit en plamuurmes. Ik was er ondertussen zat van, maar ik heb er nu wel weer zin in: behang verwijderen. This I can do! Aan het einde van de dag is er weer een slaapkamer gestript, op het plafond na dan. ;)


De volgende dag. Mijn broer komt leidingen leggen in de keuken en bijkeuken. We zijn op verschillende plaatsen al vreemde en prutserige toestanden tegengekomen en ook op het gebied van electra blijkt het niet anders... Gelukkig heeft mijn broer ervoor geleerd, dus het gaat helemaal goed komen! Hij heeft de vaart erin en weet zo in een middagje een stuk of 12 stekkerdozen in de muur weg te werken. Wow, dat schiet lekker op! Mijn broer is wel stoer. :p

Ondertussen ben ik boven aan de laatste slaapkamer begonnen. Kast eruit, boekenplanken van de muur, luxaflex eraf, bureaublad eraf, hee.... wat zit daar achter de radiator? Iewww... 2 katoenen zakdoeken... gebruikt, zo te zien.... Waar is je kogeltang als je'm nodig hebt.... :s

Tegen zessen vertrekt mijn broer naar huis. Ik ben bijna klaar met de slaapkamer en ga in m'n eentje verder. Als de slaapkamer klaar is kan ik het niet laten om alvast een beetje aan het behang van de overloopt te pulken... wow... dat lijken wel 5 lagen over elkaar... Nog een beetje pulken... ook maar even spuiten.... krabben... nog eens spuiten.... dan dat stukje ook maar.... Tegen 9 uur is de halve overloop klaar en ruim ik met tegenzin al het papier van de vloer op. Dat opruimen, daar heb je na zo'n dag eigenlijk helemaal geen zin meer in. Maarja, tis wel lekker om de volgende dag opgeruimd te kunnen beginnen. Ik wil graag naar huis, maar als ik beneden kom zie ik de puinzooi van mijn broer in de keuken liggen.... nee... héél snel de andere kant op kijken en snel weg! 5 kilometer onderweg naar huis, in gedachten al onder de warme douche en languit op de bank.... sjit... vergeten raam dicht te doen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten