zaterdag 18 juli 2009

Oxygen

Vandaag was het tijd om het fotobehang te plakken! Ik had het eigenlijk gisteren al willen doen, maar de muur moest eerst voorgestreken worden en goed drogen, want de muur was aangestreken met roodband en nog erg 'poederig'. Dat drogen duurde natuurlijk te lang... :( De mat voor de bureaustoel kwam goed van pas om het behang op in te smeren. Je ziet het niet, maar op de muur staat een vertikale en horizontale lijn, om recht vanuit het midden te kunnen plakken. Ik heb steeds eerst de muur met lijm ingesmeerd (vachtroller), daarna het behang (ook met de vachtroller) en daarna gelijk geplakt. Met dubbelop lijm heb je gewoon wat langer de tijd om met het papier op de muur te werken.

Voor het plakken van de bovenste stukken ben ik op m'n hurken voor de tafel gaan zitten, stuk behang over m'n hoofd heen geschoven, zodat ik de kant dat moest aansluiten op het stuk dat al op de wand zat, voor m'n gezicht had en makkelijk kon plakken. (snappen jullie het nog? haha) Zo was de grote poster een stuk beter hanteerbaar. Als hij eenmaal goed aansluit kun je de poster verder naar boven gladstrijken.
Het geeft trouwens niets als je voor een volgend stuk met lijm over de al geplakte poster komt. Dat kun je gewoon met een natte vaatdoek wegvegen. Ik heb overigens niet de bijgeleverde lijm gebruikt, maar Perfax voor normaal tot zwaar behang.
Langzaam trokken er bobbels in... altijd hetzelfde met behang, dat weet ik wel, maar ik werd er toch wel weer een peu nerveux van...

Yes! Klaar!

De volgende ochtend: de meeste bobbels waren weg, maar helaas nog niet allemaal... Het leek op sommige plaatsen ook nog wel iets vochtig te zijn. Ik durfde het haast niet meer te hopen, maar 's avonds... zowaar! Alle bobbels weg! :-) Het zit er superstrak op!

1 opmerking: