woensdag 1 juli 2009

Dak onder de zon

Vandaag en morgen wordt er aan het dak gewerkt. Er komt een extra laag isolatie op (8 cm. pur) en ik heb me laten vertellen dat dat samen met de 4 cm. pur die er al op lag uitkomt op een r-waarde van minimaal 3,5. Ik heb me ook laten vertellen dat dat heul goed is, dus ik ben er blij mee!

Nu het steenwol boven het plafond weg is hoeft er niet meer tussen dak en plafond geventileerd te worden, dus de ventilatiekanalen gaan daar weg.

De half afgebikte schoorsteen aan de achterkant is nu deugdelijk verwijderd zodat het dak daar gewoon plat door kan lopen.

Nog een nieuw ventilatiegat voor de badkamer die we gaan verplaatsen en dan kan het EPDM erover.

Ik heb met m'n ogen dicht op de ladder een foto gemaakt en zie nu pas de enorme gasfles staan... 1) hoe hebben ze die in vredesnaam naar boven gekregen??? 2) waar dient het voor??? (behalve wespen verdelgen, want ze kwamen een bewoond wespennest tegen... slik...) Ik zal het ze morgen vragen!

EDIT: de gasfles hebben ze speciaal voor de wespen naar boven gesleept! Het EPDM (Firestone) wordt gelijmd en daar waar het dak aansluit op het dak van de buren wordt Resitrix gebruikt, omdat er bij de buren bitumen op ligt.

Betaal je mensen om het dak te vernieuwen en denk je dat je vader het licht op het toilet komt maken... zie je'm ineens op het dak zitten stunten! Ja joehoe... KOM VAN DAT DAK AF!!!



Voor het avondeten zag ik ineens een flinke libelle op een tak in de tuin landen om nog even van de laatste zon te genieten. Wat een joekel zeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten