zondag 9 augustus 2009

Shoppen voor de badkamer

De mannen gaan sneller dan ik verwacht had en zodoende lopen ze mij te pushen om spullen te kopen zodat ze verder kunnen! De sanitairman vertelde dat vierkante, mat rvs kranen loeiduur zouden zijn en deed een alternatief voorstel: ronde vormen en glanzend chroom... Ja, nou, uhhh, niet lelijk, maar absoluut het tegenovergestelde van wat ik in mijn hoofd heb! Al speurend op het internet vond ik toch iets wat hem zijn tegendeel bewijst: Hudson Reed. Tijd om weer naar Duitsland te toeren, want de rvs deurklinken waren daar ook aanzienlijk voordeliger!


Helaas... in Duitsland zijn op zaterdagmiddag de meeste winkels gesloten... Omdat we toch in de buurt waren zijn we doorgereden naar Balotti. Tijd om eens verder te praten over de tegels die ik al uitgezocht had, wat advies over de indeling kon ik wel gebruiken! Daarnaast waren we wel benieuwd naar de levertijd, want in Frankrijk en Italië ligt alles in augustus stil vanwege de vakantie...

Dit worden de tegels, maar dan hoofdzakelijk in 60 x 60 cm., ipv 30 x 60 cm. zoals op de foto. Meneer Jansen had verschillende ideeën die mijn bijna-wanhoop weer wat temperden! Nu nog wat laatste knopen doorhakken en maandag het plan doorgeven, dan rekent hij uit hoeveel tegels er nodig zijn. En dan nu het mooiste: indien maandag besteld, worden ze donderdag uit (ik meen) Spanje gehaald!




Buiten viel mijn oog nog op deze joekel! Dat is gaaf zeg! Chinees hardsteen voor in de tuin. De grootste tegel is 100 x 100 cm., dan nog 70 x 70 cm., en 50 x 50 cm. Ik ben nog niet aan de tuin toe en dat wordt vast nog even sparen, maar voor de zekerheid heb ik alvast gevraagd naar de prijs. Omdat deze tegels binnenkort nieuw in het assortiment komen en de prijs nog officieel bepaald moet worden kwamen er 2 antwoorden: meneer zegt 25,-/m2, mevrouw zegt 22,50/m2. Ik ben benieuwd wie er aan het langste eind gaat trekken. ;)


Okee, dan toch nog maar even langs een paar Nederlandse bouwmarkten voor de kranen. We wilden bij de 1e bouwmarkt net weer afdruipen toen we deze Haceka kraan, type 'Mezzo', in het actie-schap zagen liggen! Niet 100% vierkant, maartoch. Wel mat rvs! Zou hier een complete set van zijn voor bad, wastafel en douche? We gaan het maandag horen.

Tot mijn vreugde blijkt Tiger ook dergelijke kranen te hebben! Voor het toilet beneden had ik al verschillend spul uit deze Items-serie gekocht, dus dat zou dan wel heel mooi aansluiten in het geheel. Grappig dat ik hier uiteindelijk weer uit kom, na een hele speurtocht. Ik had het kunnen weten...

Deze serie vind ik mooier dan de Haceka-serie, net even wat robuuster en veel vierkanter.
De serie is er in mat rvs en glanzend chroom. RVS is niet alleen mooier, maar ook duurder dan glanzend chroom.


Anyway, maandag hoor ik de prijzen en dan kan er weer een knoop doorgehakt worden en een bestelling geplaatst worden!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten