dinsdag 28 april 2009

Spijkers met koppen!

Vandaag naar de keuken-man van m'n moeder gegaan, want mijn keuken-man van zaterdag heeft blijkbaar niet zo'n haast een keuken te verkopen, ik heb nog geen offerte gekregen. Hij had dezelfde keuken staan, maar met een leuker plan voor de opstelling.

Na wat rekenwerk kwam de prijs en liep het precies zoals door velen voorspeld: een pruillipje van mij en hij ging weer aan het rekenen en kwam met 1400 euro korting terug. Mooi passend in m'n budget!
Toch maar een zandkleur ipv antraciet (steengrijs had mijn voorkeur, zoals op de foto hieronder, maar dat was er alleen in fineer en dat zag er niet zo mooi strak/modern uit als dit). Met donkere vloertegels zou een antraciet blok wel erg donker worden.

Na een boterham bij mijn ouders door naar Duitsland om tegels te kijken bij Balotti. Al snel had ik daar een zelfde tegel uitgekozen als elders gisteren, maar nog meer naar mijn smaak! Ik durfde bijna niet naar de prijs te vragen... de tegels van gisteren waren way to duur... (69,- per m2) Toen het antwoord kwam volgde er gelijk een inwendig vreugdedansje: 38 euro per m2! Bijna de helft goedkoper! Én... gratis lijm en voegen! Én een tegelzetter die een prijs van 18 tot 22 euro per m2 rekent ipv de 35 euro per m2 zoals gisteren voorgerekend. Leuker kan toch niet? :-) Nou, volgens mijn broer wel. Een telefoontje naar een tegelzetter uit zijn bestand: 15 euro per m2. Wat een dag zeg!

De belichting is niet super, maar hier een kiekje van wat het gaat worden :
De keukenkastdeurtjes worden natuurlijk wat groter en de tegels ook; 50 x 50 cm. ;)

En toen... viel mijn oog op een serie tegels waardoor mijn antipathie tegen tegels als sneeuw voor de zon verdwijnt:

allemaal 60 x 30 cm.

(ook in wit, groen, rood en oranje)


Hoe superkoel is dat!?!





met subtiele horizontale 'kwast-strepen' erin die je op de foto helaas niet goed ziet

mijn moeder's favoriet. :-)

Rarara... wat kosten deze mooie tegels??? (er valt niets te winnen hoor, maar doe es een gok!)

6 opmerkingen:

  1. euh volgens Talitha 30 per m2 en Matthijs denkt 50 per m2 en vind de bovenste blauwe het mooist. Talitha vind de rode het mooist.
    Groetjes en doei doei

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik ben helemaal weg van die tegels! Wow!
    Meestal zijn ze dan flink aan de prijs.... :|
    40 Euro per M2?
    Esmée

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Talitha: koud...
    @ Esmée: kouder...
    @ Matthijs: koudst!
    Ze zijn 20 euro per m2! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ow ja!
    Is dat een legale reden om ook mijn keuken te verbouwen?
    ;)
    Esmée

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat vind ik wel hoor!
    Anders misschien 'per ongeluk' een paar tegels kapot tikken met de altijd glibberige zeeppan, werkt altijd! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Ingrid,

    Wat leuk dat wij per ongeluk jou positieve ervaringen over ons tegen komen!
    Nog heel veel succes met je verbouwing, zolang die nog niet afgerond is.

    Met vriendelijke groet,

    Inge Jansen

    BeantwoordenVerwijderen